Meni
LAV Premium beauty shot 2021 smanjena.png

NULA neodgovorne konzumacije alkohola

Naša piva su u srcu socijalnih okupljanja, kao što su i bila vekovima. To je ono što mi želimo. Ali takođe želimo da se u njima uživa odgovorno, što je razlog naše ambicije društva sa NULA neodgovorne konzumacije alkohola. 

Do 2030, želimo da vidimo poboljšanje u suzbijanju neodgovorne konzumacije na svim našim tržištima. Ponudićemo 100% distribucije piva bez alkohola do 2022 da proširimo izbor potrošača. Takođe ćemo obezbediti poruke o odgovornoj konzumaciji, kao i podatke o nutrientima i sastojcima na našoj ambalaži i sajtu, dok formiramo partnerstva da ohrabrimo NULA neodgovorne konzumacije. 

Za više detalja pogledajte izveštaj.



Početkom 2003. godine, osnovano je Svetsko udruženje pivara sa ciljem osnaživanja društvene odgovornosti pivarske industrije. Od tada, pivari iz celog sveta dele znanja i iskustva međusobno, ali i sa svojim partnerima i potrošačima, sprovodeći veliki broj inicijativa kako bi, pre svega, edukovali svoje konzumente šta predstavlja odgovorna konzumacija piva. Kao rezultat brojnih aktivnosti pivara širom sveta, 2015. godine je 16. septembar ustanovljen kao Svetski dan odgovorne konzumacije piva. Na taj dan, pivari u zemljama širom sveta organizuju brojne kampanje kako bi se u društvu što više govorilo i znalo o prevenciji neodgovorne konzumacije alkohola i posledicama zloupotrebe istog.

Kroz istoriju, pivo se konzumiralo u mnogim kulturama, i kada se odgovorno konzumira od strane odraslih, najčešće se povezuje sa slavljem, prijateljstvom i uživanjem u životu. Većina ljudi uživa u pivu upravo na ovaj način i to sa umerenošću. Pivo spaja ljude u radosnim i sretnim situacijama, i tu Carlsberg Grupacija, kao odgovorni proizvođač piva, želi da učestvuje. Mi smo svesni činjenice da je pivo alkoholno piće i da njegova prekomerna upotreba može imati ozbiljne i štetne efekte na ljude. Na ove, potencijalno negativne efekte zloupotrebe alkohola, mora se obratiti pažnja.

 

Kako bi se efikasno uticalo na smanjenje neodgovorne konzumacije, svi, počev od trgovaca, vlasnika barova, nastavnika i roditelja, zakonodavaca, uzora, pa sve do samih potrošača - moraju biti uključeni. Efikasna kontrola treba da bude podržana konkretnim i ciljanim akcijama. Zato blisko sarađujemo sa organizacijama širom naše industrije kako bismo definisali našu posvećenost i pronašli smislene načine za suzbijanje neodgovorne konzumacije alkohola.

NULA neodgovorne konzumacije piva deo je programa Carlsberg Grupacije „Zajedno ka NULI”, koji je predstavljen u junu 2017. godine.

„Zajedno ka NULI” (Together towards ZERO) predstavlja odgovor na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima u trenutku u kome se čitav svet suočava sa izazovima poput klimatskih promena, nestašice vode i problema sa javnim zdravljem. Ovaj program je sastavni deo naše strategije SAIL’22 i podrazumeva četiri glavne ambicije: NULA ugljeničkog otiska (ZERO carbon footprint); NULA rasipanja vode (ZERO water waste), NULA neodgovorne konzumacije alkohola (ZERO irresponsible drinking) i kultura NULA povreda na radu (ZERO accidents culture) – a za svaku su utvrđeni pojedinačni i merljivi ciljevi.

NAŠI CILJEVI

2030

2022

  • 100% našeg tržišta napreduje u suzbijanju neodgovorne konzumacije godinu za godinom 
  • 100% dostupnost piva bez alkohola
  • 100% ambalaže sa porukom o odgovornoj konzumaciji i brend aktivacije na istu temu 
  • 100% našeg tržišta u partnerstvima da podrži suzbijanje neodgovorne konzumacije alkohola

 

 

Među novim ciljevima su distribucija bezalkoholnog piva na nivou od 100% do 2022. kako bi se potrošačima pružio što veći izbor, saopštavanje poruka o odgovornoj konzumaciji alkohola i informacija o hranljivim vrednostima proizvoda kako na internetu tako i na ambalaži, i uspostavljanje partnerstava radi promocije odgovorne konzumacije.

 

 

Kao kompanija čiji je sastavni deo poslovne strategije odgovorno poslovanje u svim segmentima, Carlsberg Grupacija na globalnom nivou, a Carlsberg Srbija na lokalnom, sprovode različite inicijative, čiji je cilj podizanje svesti o odgovornoj konzumaciji alkohola.

2018. godine, naš fokus je bio podizanje svesti zaposlenih o posledicama zloupotrebe alkohola, jer smatramo da treba da budemo „prvi u lancu informisanja javnosti” kada je u pitanju suzbijanje neodgovorne konzumacije alkohola i zabrane vožnje pod uticajem istog.

S tim u vezi, naša kompanija organizovala je niz promotivnih aktivnosti za zaposlene. Naime, primarijus dr Ivica Mladenović, Načelnik klinike i šef dnevne bolnice za bolesti zavisnosti Instituta za mentalno zdravlje u Beogradu održao je jednočasovno predavanje o prevenciji zloupotrebe alkohola.  

Pored toga, zaposleni u našoj pivari u Čelarevu dobili su promotivni materijal i brošuru sa korisnim informacijama o ovoj temi, dok je naš prodajni tim tokom jedne nedelje nosio uniforme sa porukom koja komunicira kampanju suzbijanja neodgovorne konzumacije alkohola. Na taj način želeli smo da skrenemo pažnju društvu oko sebe da smo svesni posledica zloupotrebe alkohola, ali da upravo zato i promovišemo njegovu odgovornu konzumaciju.

U 2019. godini Dan odgovorne konzumacije alkohola obeležili smo sloganom "Znam šta sam radio prošle noći" kojim smo podsetili zaposlene na važnost umerene konzumacije kako bismo, između ostalih prednosti, zadržali lepa sećanja na provod. Kako su rupe u sećanju vrlo opasna i ne tako retka posledica neumerenog ispijanja alkohola,  

Kao dodatnu aktivnost, organizovali smo posebno selfie-fotografisanje tokom kojeg su se timske fotografije štampale na licu mesta u posebnom ramu sa sloganom.

Kao kruna kampanje, snimiljen je video u kojem naši zaposleni pričaju o svojim iskustvima (ili iskustvima nekog koga poznaju) neumerene konzumacije alkohola iz kojih izvode zaključke i savetuju one "sa druge strane ekrana" da uvek odgovorno konzumiraju alkohol. 

 

 

Zašto? Zato što smatramo da odgovornost polazi najpre od nas samih, i kao proizvođača, i kao ljudi, jer su zdravlje i bezbednost uvek na prvom mestu.

 

Zloupotreba alkohola i neodgovorno ponašanje, poput vožnje u alkoholisanom stanju i maloletničke konzumacije alkohola, moraju biti sprečeni. Reč je često o posledicama složene kombinacije društvenih i individualnih činilaca, pa Carlsberg sarađuje sa komitetom sastavljenim od međunarodnih naučnika – stručnjaka za zdravlje i ponašanje – da definiše aktivnosti kojima će se potrošačima pružiti podrška u donošenju zdravih i odgovornih odluka.

2020. godine, u skladu sa prilikama u zemlji uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, umesto aktivacija na velikim okupljanjima, poziv na odgovornu konzumaciju alkohola uputili su direktno sa limenke najveći brendovi kompanije Carlsberg Srbija, LAV i Tuborg.

Tako je LAV prvi put izmenio slogan na svojoj limenci, pa uz čuveno ILI JESI ILI NISI – LAV sada poručuje ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, naglašavajući važnost izbora između ove dve aktivnosti i njihovu međusobnu isključivost. Cilj poruke  je da pri samoj konzumaciji podseti potrošače da ne sedaju za volan. Limenka se se na tržištu pojavila u septembru i biće aktuelna i tokom 2021. godine.

Sa istim ciljem, u kampanju se uključio i brend Tuborg, prilagodivši ton komunikacije mlađoj populaciji. U julu se pojavila limitirana edicija limenki sa 12 različitih poruka, koje kombinuju, na prvi pogled, nepomirljive aktivnosti, a jedna od njih, poruka I CIRKA STRAVA I TREZNA GLAVA, posvećena je upravo podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji. Kako bi  dodatno poruku o odgovornoj konzumaciji približila mladima, partneri Tuborga na muzičkim projektima, popularni izvođači Fox, Surreal i Bojana Vunturišević, apelovali su na svoje fanove da shvate važnost odgovorne konzumacije alkohola.

Tokom 2020. godine, odlučili smo da se na našem putu Zajedno ka NULA neodgovorne konzumacije alkohola popnemo jednu stepenicu više i saznamo, direktno od mladih, kakva je njihova svest o neodgovornom ispijanju alkohola. Sproveli smo istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku u saradnji sa Agencijom za istraživanje tržišta Deep Dive, ispitavši 1000 mladih od 18 do 28 godina i došli do vrednih uvida na osnovu koga naše poruke možemo usmeravati direktnije i uspešnije.

Pomoću podataka koje je istraživanje iznedrilo možemo pratiti koliko utičemo da se percepcija mladih u našoj zemlji promeni tokom narednih godina, tako što ćemo ponovo ispitati njihove navike. 

Neki od rezultata pokazuju da veliki broj mladih u Srbiji alkohol vidi kao neodvojivi deo zabave, preko 60% smatra ga da pije umereno, a alkohol konzumira prekomerno (5 ili više alkoholnih pića u nizu) makar jednom mesečno.

Najveći broj mladih je probao alkohol već u periodu polaska u srednju školu, dok većina češće počinje da ga konzumira par godina kasnije, između 17. i 20. godine, dok ga trećina konzumira redovno (jednom ili više puta nedeljno).

Zastrašujuć je podatak da je 16% ispitanika selo za volan pod dejstvom alkohola, a 8% bi to uradilo da je sigurno da ih policija neće kontrolisati, dok je čak polovina ispitanika bilo u vozilu kojim je upravljao vozač pod dejstvom alkohola.

Simulacija vožnje u pijanom stanju u centru Beograda

Vožnja u alkoholisanom stanju jedan je od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povređenim licima. Prema istraživanjima Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije iz 2020. godine u Srbiji je oko 16% poginulih i povređenih vozača bilo pod dejstvom alkohola. 

U 2021. godini Carlsberg Srbija i Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije sprovele su kampanju u okviru koje je tokom dve nedelje simulacije vožnje pod dejstvom alkohola ispred tržnog centra Rajićeva edukovala prisutne o opasnostima neodgovorne konzumacije. 

Jesmo kompanija koja prodaje alkoholne proizvode i svi zajedno težimo ka tome da tržište piva raste, ali naš cilj je da VEĆI BROJ LJUDI ODGOVORNO KONZUMIRA NAŠE PROIZVODE I UŽIVA U NJIMA U RAZLIČITIM PRILIKAMA, A NE DA MANJI BROJ KONZUMENATA PREKOMERNO KONZUMIRA ALKOHOL I TIME DOVODI U RIZIK SVOJ ŽIVOT I ŽIVOT DRUGIH.

76%

naših kompanija sprovelo je kampanje za odgovornu konzumaciju u 2017. godini.

78m

korisnika obuhvatili smo kroz kampanje za odgovornu konzumaciju u 2017. godini.

54%

naših primarnih pakovanja nosilo je simbole za odgovornu konzumaciju u 2015.

 

 

LSBERG - Nemojte piti i voziti

Isključili smo 'Car' na našem legendarnom 10 metara dugačkom logotipu, na vrhu 21. sprata zgrade u Kopenhagenu, kako bismo obeležili Globalni dan odgovorne konzumacije, naglašavajući naš stav protiv vožnje nakon konzumacije alkohola.

Ostanite u vašoj Zelenoj zoni

Najvažnija stvar u vezi piva je ukus. Međutim, uloga piva je takođe i povezivanje društva. U izvesnoj meri pivo može da nas opusti i učini da se osećamo dobro u vezi sebe i drugih, ali samo ako ostanemo u "zelenoj zoni".

Mi u Carlsbergu volimo pivo, ali pored toga, znamo da savršeno iskustvo nije samo u njegovom spravljanju, već i u tome koliko potrošač uživa prilikom njegove konzumacije. Zato smo uložili veliki napor u edukovanje ljudi o pravilnom uživanju u pivu. Poznavanje vaše "zelene zone" omogućiće vam da se zabavljate duže, budete još privlačniji i donosite bolje odluke. Naime, lepše ćete provoditi svoje vreme!

Slavite odgovorno – ostanite u vašoj "zelenoj zoni!"

Želite da saznate više?

Kliknite ispod da biste istraživali dalje

Mural sa porukom odgovorne konzumacije u Studenstkom centru u Beogradu

 

Kampanju "Kad me vozi ne vozim" u novembru 2021. Tuborg  je krunisao muralom koji je Studentskom centru u Beogradu poklonio u saradnji sa umetnikom Andrejem Josifoskim, Pijanistom. Kreativnim rešenjem koje upućuje na donošenje odgovornih izbora Tuborg sa fasade jasno komunicira sa velikim brojem vozača koji u glavni grad ulaze sa autoputa.

„Velika mi je čast, ali i odgovornost, što velike kompanije poput Carlsberga sve više prepoznaju moje stvaralaštvo kao način da ozbiljne poruke prenesu na okruženje u kojem živimo. Ova kampanja je izuzetno važna za društvo, a pravo mesto za oslikavanje murala je upravo tu gde živi najveći broj mladih ljudi“, istakao je Josifovski.